środa, 19 kwietnia 2017

Raport z placu budowy.

Dopadł mnie remont.
Na prawie trzy tygodnie nasze mieszkanie zamieniło się w jeden wielki plac budowy. 
Cel: kuchnia i przedpokój.
Niby niewiele, jednak pracy było dużo. Stare budownictwo - krzywe ściany, brak wylewki na podłodze, tynk odpadający ze ścian, ściany kruche i cienkie, albo dla odmiany tak grube i twarde, że żadne wiertło nie dawało rady się przez nie przebić.
Kurz i gładź w całym domu, ciągły katar, kichanie. 
Przeziębienie, bo gdy za oknem wiatr i deszcz my zamknięci w sypialni, bez ogrzewania, a w innych pokojach pootwierane okna, żeby tynk szybciej wysechł, bo panowie musieli nałożyć jego bardzo konkretną warstwę żeby choć trochę wyrównać te cudownie krzywe ściany.
Gotowanie w warunkach polowych, na jednym palniku płyty elektrycznej. 
Wielki, ogólnie mówiąc, rozpierdziel, bo do dziś jeszcze nie bardzo wiem gdzie co dokładnie leży. 
I to uczucie, kiedy w ostatni dzień remontu, w niedzielę, dokładnie niedzielę palmową zabrakło panela. Jednego! 
Później wielkie sprzątanie, które jeszcze nie jest zakończone, bo gładź wyłazi z każdej dziury, zza każdego mebla, czyli ze wszystkich tych miejsc, które już umyć zdążyłam, a i tak jakaś tajemnicza siła sprawia, że są zakurzone.
Mimo wielu przeciwności, niedogodności, łazienki, która mimo sprzątania co wieczór rano i tak przyprawiała niemal o łzy, bo była tak zasyfiona gładzią, farbami, klejami i tynkiem...
Udało się!
Remontowy bilans zdecydowanie na plus.
Mamy ładne panele, na ścianach przedpokoju tynk mozaikowy z dobraną farbą, a wszystko utrzymane w niebieskich barwach.
No i kuchnia! Moje królestwo. Ładny, spokojny kolor na ścianach, duże płytki, ciemne, prawie czarne panele (niestety nie mogliśmy położyć płytek również na podłodze, 20 cm wylewki przerosło nasz remontowy budżet). 
Początkowo nie myśleliśmy o nowych meblach, jednak w jednym z popularnych salonów trafiliśmy na mega okazję i za małą sumkę udało nam się wybrać bardzo ładny, mały, ale pasujący do naszej nowej kuchni zestaw mebli.
Całość dopełnia nowa kuchenka, taka, o jakiej marzyłam patrząc na starą, pozostawioną przez poprzednich właścicieli, która słabo grzała a jeszcze gorzej piekła.
Mój Mężczyzna postarał się i raz wrócił do domu z uroczym koszem na śmieci... w dmuchawce! :D
Jeszcze tylko mały, składany stolik, dwa krzesła i moje ulubione miejsce w domu będzie gotowe na 100 %.
Dodatkowo, dość przypadkiem, udało nam się kupić cudowną szafę. Idąc na przystanek autobusowy trafiliśmy do sklepu z meblami używanymi. Weszliśmy tam w celu zapytania o przyjęcie mebli, a wyszliśmy z piękną, rozsuwaną szafą, której potrójne skrzydła są całe pokryte lustrami. Mamy więc w sypialni prawie 3 metrowe lustro. :)
I tak optymistycznie mogłabym to zakończyć, ale... gdy zrobi się naprawdę ciepło czeka nas jeszcze zrywanie tapety i malowanie w salonie. Aż boję się pomyśleć co będzie, gdy mieszkanie znów pokryje kurz...

26 komentarzy:

  1. To prawdziwie wiosenna wiadomość :-) Nie dziwię się, że tak długo milczałaś, roboty huk i ten pył, masakra. podobno są teraz gładzie , których nie trzeba szlifować i kurz mniejszy. Też kiedyś salon muszę odświeżyć i aż sie boję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, są, i na początku był plan używać właśnie takich, żeby nie zasypać pyłem całego mieszkania, ale okazało się, że nasze ściany są tak krzywe, że trzeba było tradycyjnie. :(

      Usuń
  2. Dla mnie remont to wielkie zło. To znaczy stan po remoncie jest super, wybieranie i projektowanie to sama radość, ale sam remont-oj kiepsko. Najlepiej wyjechać z domu wtedy. Ja się cieszę,że mój 2 miesięczny remont oglądałam z perspektywy 8 kilometrów. Z moim pedantyzmem każdy kurz by mnie doprowadzał do rozpaczy :)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno by Cię doprowadziło do rozpaczy moje okno w kuchni, sama byłam w szoku że może aż tak koszmarnie wyglądać...

      Usuń
  3. No to zdrowiej! A remont może jest ciężki, ale potem jaki efekt. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, warto :) zwłaszcza, że jak się wprowadziliśmy to tynk spadał ze ścian gdy się przechodziło.

      Usuń
    2. Szczęściarą 😃😁😀😄
      Nowe to zawsze,nowe. A kolory pozwalają wypocząć.
      Pozdrawiam
      zolza73.blogspot.com

      Usuń
    3. nowe życie, to i nowe ściany :D

      Usuń
  4. Ważne, że piszesz co i jak u Ciebie. Wydaje mi się, że jednak końcówka remontu będzie nieco mniejszym problemem niż pozostałe etapy zakończonych prac. Przynajmniej tak to widzę.

    Takie wiosenne wieści u mnie można rzec. O to nie wiedziałem, że czosnek można tak używać.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam ten remontowy ból. U mnie remont ciągnie się od początku roku i końca nie widać. Wszystko robione na raty, wszędzie kurz i pył. Aż się odniechcewa sprzątać wiedząc, że za chwilę będzie to samo. Ale kuchnia u nas też jest skończona i trzeba powiedzieć, że jak serce domu jest zrobione to jakoś się lepiej znosi cały remont.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, najgorzej jak wszędzie brudno i nie ma jak nawet zjeść w spokoju. :(

      Usuń
  6. Jednego panela? O matko, współczuje :D ale w końcu się urządzicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakby brakło więcej to mniejszy ból... Niby było wymierzone, ale na docinki poszło więcej niż myśleliśmy. :(

      Usuń
  7. mi się marzy mieszkać w domku nie w bloku:) remonty w blokach są straszne i dla właściciela mieszkania i dla sąsiadów jego xd

    OdpowiedzUsuń
  8. O wow to prawdziwe wiosenne rewolucje :)
    Oj remont potrafi człowieka wykończyć, ale na szczęście efekt wynagradza wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nikt nie lubi remontów, ale potem... marzenie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, pamiętam... Chociaż próbuję zapomnieć, bo mało rzeczy mnie tak wk..., denerwuje, jak remont. Ale potem będziesz się napawać i przez wiele lat święty spokój.
    A nie chcesz nakleić nowych tapet na stare? Bo podobno tak można. Mnie to chodzi po głowie, bo też już jakieś takie szare...
    Wytrwałości! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśleliśmy, żeby je pomalować, bo nie mają wymyślnych wzorów i pewnie farba by je pokryła dobrze, ale problem w tym, że strasznie się już odklejają od ścian. No i nawet nie są położone w całym pokoju, tylko na trzech ścianach.

      Usuń
  11. Ja niedawno remontowałam łazienkę - też miały być trzy tygodnie, a były... ponad trzy miesiące. Chyba długo nie zabiorę się za kolejny remont. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Doskonale wiem co czujesz. U mnie remont trwa i trwa i nie wiem kiedy będzie jego koniec. Wszędzie pył i kurz. Ale efekty potrafią usatysfakcjonować.
    (tak się zastanawiam, czy ja już nie pisałam u Ciebie komentarza;p).

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo optymistyczna wiadomość na początek wiosny;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz! :)
Nie spamuj, nie zapraszaj - odwiedzam każdego, kto zostawi po sobie ślad.
Nie bawię się w obserwację za obserwację - obserwuję tylko te blogi, które regularnie odwiedzam.
Konstruktywna krytyka mile widziana. ;-)


Wszystkie zdjęcia i teksty na blogu są mojego autorstwa (a jeśli nie, to są odpowiednio podpisane), zabrania się więc ich kopiowania bez mojej zgody!